Grafologia Pedagogiczna – prowadzący zajęcia : mgr Iwona Rusajczyk
Cel ogólny:
Wykorzystanie psychologii pisma i psychologii rysunku w diagnozowaniu problemów i deficytów ucznia
Cele szczegółowe:
Po ukończeniu formy uczestnik powinien:
- znać metodologię psychologicznego diagnozowania osobowości ucznia na podstawie
- analizy pisma i rysunków
- potrafić dokonywać grafologicznej analizy pisma
- potrafić diagnozować problemy ucznia i znajdować ich przyczyny na podstawie
- analizy pisma i rysunków ucznia
- rozpoznawać w piśmie i rysunkach ucznia agresję, skłonność do przemocy i
- okrucieństwa, problemy interpersonalne i komunikacyjne oraz zaniżoną
- samoocenę
- rozpoznawać relacje w rodzinie ucznia,
- rozpoznawać w piśmie i rysunkach depresję, przygnębienie oraz traumy
- rozpoznawać w piśmie ucznia nerwicę, uzależnienie od narkotyków i alkoholu,
- choroby neurologiczne i zaburzenia psychiczne